Поурочные разработки по английскому языку 3 класс к УМК Н.И. Быковой - 2016
Modular Test 2 - FAMILY MOMENTS
Цель: провести итоговый контроль материала модуля 2.
Оборудование: сборник контрольных заданий.
Ход урока
- Организационный момент
— Hello, children! (Hello!)
— How are you? (Fine, thanks.)
- II.Актуализация знаний
Проверка домашнего задания
— Open your workbooks at page 18.
(Учитель задает нескольким ученикам вопросы по картинкам из упр. 1 (с. 18).)
— Dima, what colour’s your dolphin?
— Lena, what colour are your pens? И т. д.
(Ученики работают в парах, задают друг другу вопросы по образцу и отвечают на них. Затем дети вместе с учителем проверяют ответы в упр. 3 (с. 19).)
III. Постановка целей урока
Сегодня вы узнаете, насколько хорошо вы усвоили пройденный материал. Для этого вы выполните проверочную работу.
- Работа по теме урока
Выполнение проверочной работы
(Дети выполняют проверочную работу № 2 из сборника контрольных заданий Spotlight Test Booklet 3. Учитель также может предложить ученикам контрольные задания, приведенные ниже (2 варианта).)
Вариант 1
- Read and complete.
Example: s_st_r — sister
1) m_t_er
2) _ro_her
3) gr_ndf_the_
4) _ _ _ndmo_ _er
5) fa_ _er
- Underline the correct word.
Example. This is my little sister. She / Her name’s Carin.
1) What’s you / your name? — My name’s Pam.
2) Has he / his got a brother?
3) Is her / their name Kate or Cathy?
4) Are their / they your friends?
5) Meet my family! This is my /your dad.
- Read and fill in: am, is or are. Example. We are a happy family.
1) It... a toy soldier.
2) 1... not a teacher.
3) They ... my grandparents.
4) ... she your sister?
5) ... you a ballerina?
- Underline the correct word.
Example. It is a bird/ birds.
1) Their name / names are Sophia and Carlos.
2) He’s got two cat/cats.
3) Look at my friend / friends! She’s nice.
4) My pencil / pencils are green.
5) Is it a school / schools?
- Read and match.
Example. What’s this? — It’s a ruler.
1) Who’s she? |
a) He’s my grandfather. |
2) What are they? |
b) Yes, they are. |
3) Who’s he? |
c) She’s her mother. |
4) Is it a little bird? |
d) They’re chimps. |
5) Are the children happy? |
e) No, it isn’t. |
Keys:
- 1) mother; 2) brother; 3) grandfather; 4) grandmother; 5) father.
- 1) your; 2) he; 3) her; 4) they; 5) my.
- 1) is; 2) am; 3) are; 4) is; 5) are.
- 1) names; 2) cats; 3) friend; 4) pencils; 5) school.
- 1c; 2d; 3a; 4e; 5b.
Вариант 2
- Read and complete.
Example: m her — mother.
1) fa_ _er
2) s_st_r
3) _ _other
4) gr_ndf_the_
5) _ _ _ndmo_ _er
- Underline the correct word.
Example. This is my little brother. He / His name’s Simon.
1) What’s your name? — My / Your name’s Anita.
2) Has she / her got a brother?
3) Are her / their names Kate and Jane?
4) Is he / his your friend?
5) Look at the rabbit! Its / It name’s Peter.
- Read and fill in: am, is or are.
Example. They are a happy family.
1) Who ...she?
2) Dan and Frank ... brothers.
3) How ... you? — I’m fine. Thanks.
4) This ... my school.
5) I... from the UK.
- Underline the correct word.
Example. It is a table/ tables.
1) Are their name / names Ron and Ted?
2) She’s got three puppet / puppets.
3) Look at my brother / brothers] He’s nine.
4) My pen / pens are blue.
5) Is it a book/books?
- Read and match.
Example. What are they? — They’re teachers.
1) Who’s he? |
a) Yes, it is. |
2) What’s this? |
b) She’s my little sister. |
3) Who’s she? |
c) No, I am not. |
4) Is it your bag? |
d) It’s a pencil case. |
5) Are you tall? |
e) He’s her brother. |
Keys:
- 1) father; 2) sister; 3) brother; 4) grandfather; 5) grandmother.
- 1) my; 2) she; 3) their; 4) he; 5) its.
- 1) is; 2) are; 3) are; 4) is; 5) am.
- 1) names; 2) puppets; 3) brother; 4) pens; 5) book.
- 1e; 2d; 3b; 4a; 5c.
- V.Подведение итогов урока
(Учитель оценивает деятельность учащихся на уроке.)
— We’ll finish for today. Goodbye! (Goodbye!)
Примечание. Учитель может предложить детям выполнить часть упражнений или все упражнения для данного модуля на с. 23 в “Языковом портфеле” (Му Language Portfolio).