Английский язык 5 класс - Все домашние работы к учебнику и рабочей тетради М. З. Биболетовой
Раздел 1 - Урок 2
• 2. Прочитайте диалог. Расставьте предложения в правильном порядке.
5, 1, 3, 4, 11, 8, 6, 7, 9, 2, 12, 10.
• 4. Прочитайте текст и скажите, где остановятся русские студенты во время их визита в Великобританию.
Russian students will stay with the families of the British students.
• 5. Дополните вопросы и ответьте на них.
1. Barbara Grey works in East Square London School, doesn’t she? — Yes, she does.
2. Mr. Wooding invited a group of Russian students to London, didn’t he? — Yes, he did.
3. A group of up to 22 people can go to London, can’t they? — No, they can’t.
4. Mr. Wooding didn’t write about the time of the visit, did he? — Yes, he did.
5. The Russian students will stay with English families, won’t they? — Yes, they will.
6. The Russian students won’t be responsible for the social programme, will they? — No, they won’t.
• 6. Дополните таблицу.
Описание
To decorate
Переводить, translation
Информация
Праздновать
To invite, invitation
• 7. Дополните предложения подходящими формами слов в скобках.
1. Description, 2. Translation, 3. Information, 4. Suggestion 5. Celebration, 6. Invitation.
• 9. Составьте список вопросов, которые вы бы хотели задать Барбаре. Сравните с тем, что получилось у ваших одноклассников.
1. What are we going to do in London?
2. Are we going to study?
3. Will we go sightseeing?
4. What museums and monuments will we visit?
5. Will we go to some other schools?
• 10. Переведите словосочетания. Придумайте свои собственные предложения, используя данные слова.
I stay with my little brother when my parents go out.
Поставить вазы в воду, организовать встречу, организовать дату и время.
We have to arrange a date and time of our meeting.
Группа студентов, заданий.
Teacher went to the museum with a group of students.
• 11. Дополните текст. Что студенты делали на пикнике?
Suggested, time, were responsible, had, group, enjoyed.
Students flew a kite, took pictures, played badminton, had lunch.
• 15. Посмотрите на картинки и дополните диалоги.
Let’s walk.
Ok, let’s stay.
• 18. Прочитайте текст и скажите, почему Лена была грустной.
Lena was sad because she was ill and couldn’t go for a walk.
• 19. Дополните предложения.
1 — b, 2 — c.
• 20. Дополните вопросы и ответьте на них.
Did she? — No, she didn’t.
Hadn’t she? — Yes, she had.
Wasn’t it? — No, it wasn’t.
Could she? — No, she couldn’t.
Didn’t they? — Yes, they did.
Wasn’t she? — No, she wasn’t.
• 24. Составьте предложения.
I am going to visit Great Britain.
My friends are going to miss lessons at school.
Our Head Teacher is going to invite a group of students.
We are going to arrange a school party.
A group of students is going to stay with English families.
• 25. Посмотрите на дневник Барбары. Что она собирается делать на следующей неделе?
Barbara is going to buy a present for Mum on Tuesday. She is going to write a letter to the Russian students on Wednesday. She is going to speak to Mr. Wooding about social programme on Thursday. She is going to school party on Friday. She is going to sleep on Saturday. She is gong to visit her mum on her birthday on Saturday.
• 26. Что вы и члены вашей семьи собираетесь делать в выходные?
I am going to visit friends.
My mum is going to go shopping.
My brother is going to listen to music.
My grandmother is going to clean the flat.
My father is going to watch TV.
• 27. Лена все еще болеет. Она собирается прочитать историю из книги про Мэрри Поппинс. Прочитайте эту историю. Что Мэрри Поппинс делала в свой выходной?
Mary Poppins and her friend Match-Man walked together and had tea with cakes.
• 28. Посмотрите на предложенные картинки и найдите соответствующие им предложения из текста.
1. Suddenly they saw a green table.
2. They turned and found a tall man in a black coat coming out of the park with a table-napkin over his arm.
3. I am the waiter, you know.
4. Marry Poppins and her friend saw some wooden horses in the trees.
• 29. Скажите, что вы знаете о Памелле Треверс, авторе книги “Мэри Поппинс”. Используйте справочник, если необходимо.
Helen Lyndon Goff is the real name of Pamela Travers. She was born in 1899. She wrote poems and fairy-tales in her childhood. The most famous book is “Marry Poppins”. Many children all over the world like this book and watch film, based on this book.
• 30. Посмотрите на картинки и скажите, что дети собираются делать вечером.
I think Jess is going to read Mary Poppins, draw.
I think Marko is going to roller skate, play the guitar, take photos.
• 33. Посмотрите на таблички. Вставьте эти таблицы в письмо. Прочитайте письмо и скажите, что Джесс и ее родственники собираются делать.
D, с, b, а.
Jess and her relatives are going to visit their friends who live not far from Washington. Then they are going to travel by car to see New York.
• 34. Ответьте на вопросы.
1. Где сейчас Джесс и ее родственники?
Jess and her relatives are in Washington.
2. Когда они приехали в столицу Америки?
They came to the American capital on Sunday.
3. Они много фотографировались в США?
Yes, they took a lot of photos in the USA.
4. Какой праздник они отмечали 31 октября?
They celebrated Halloween on the 31 of October.
5. Чем американцы украшали свои дома?
People decorated their houses with orange pumpkins and skeletons.
6. Как Джесс и ее родственники собираются добраться до Нью-Йорка?
They are going too travel by car.
7. Когда они вернутся в Лондон?
They are going back to London in two weeks.
• 35. Заполните таблицу.
To sound — звучать, sound — звук
To travel — путешествовать, travel — путешествие
To visit — посещать, visit — посещение
To study — учиться, study — учеба
To stay — останавливаться, stay — пребывание
To wish — хотеть, wish — желание
To walk — гулять, ходить пешком, walk — прогулка.
• 36. Найдите информацию о Хеллоуине в тексте и до полните предложения.
1. Americans celebrate Halloween on the 31 of October.
2. In every American house you can see orange pumpkins.
3. There are funny people dressed up in costumes in the evening.
4. Children went to people’s houses and asked for candies.
• 40. Прочитайте диалог и скажите, что русские ученики собираются подарить своим друзьям из Великобритании.
Russian students are going to present their English friends Russian souvenirs, matrioshkas, Gzhel souvenirs, badges and album with photos.
• 43. Готовясь к поездке в Лондон, русские ученики изучают полезную информацию. Прочитайте, что Британцы делают в конкретных ситуациях. Сравните с русскими людьми.
1. No. Yes.
2. Yes. Yes.
3. Yes. Yes.
4. Yes. No.
5. No. Yes.
6. Yes. No.
7. Yes. Yes.
• 44. Сопоставьте вопросы и ответы.
1 — d, 2 — с, 3 — а, 4 — b.
• 47. Прочитайте и сравните. Сопоставьте вопросы и ответы.
1 — d, 2 — с, 3 — b, 4 — а.
• 49. Посмотрите на фотографии людей и животных.
Скажите, что они делают.
She is riding a bike.
Не is playing the piano.
It is sleeping.
They are talking.
We are singing.
She is reading.
The girl is listening.
The boys are swimming.
It is running.
• 52. Посмотрите на картинки. Дополните текст. Поставьте глаголы в Present Continuous.
Is reading, is watering, is not watching, are doing, is listening, is eating, is playing, is sleeping.
• 53. Закройте страницу с текстом. Скажите, верны ли предложения. Исправьте предложения.
1. Yes.
2. No. Mr. Wooding is reading a newspaper.
3. Yes.
4. No. Their son is listening to music.
5. Yes.
6. No. The dog is sleeping.
• 55. Прочитайте открытку Джима для Лены о его путешествии и скажите, что он и члены его семьи делают сейчас.
Jim is writing the postcard. His father is taking photos. His mother is decorating a New Year tree. His sister is singing. They are having a great time.
• 56. Найдите примеры употребления Present Continuous в тексте и переведите их.
I am writing this postcard in the wonderful palace of Ded Moroz. — Я пишу эту открытку в чудесном дворце Деда Мороза.
Му father is taking photos. — Мой папа фотографирует.
Му mother is helping to decorate a New Year tree. — Моя мама помогает украшать елку.
• 57. Какие вопросы вы задали бы Деду Морозу? Сравните свои вопросы с вопросами одноклассников.
How old are you?
Is it cold at your house?
Who helps you to read letters?
How many letters do you get every year?
What do you do in summer?
• 58. Посмотрите на картинки из школьного альбома.
Задайте вопросы и ответьте на них.
— Where are the children? — They are in the yard.
— What are they doing? — They are decorating the tree.
— Where is our Head Teacher? — He is in his study.
— What is he doing? — He is reading a newspaper.
— Where are the girls and boys? — They are in the cinema.
— What are they doing? — They are watching film.
— Where are our friends? — They are at school.
— What are they doing? — They are greeting.
— Where is the puppy? — It is in the hall.
— What is it doing? — It is sleeping.
• 61. Сейчас воскресное утро. Что вы и члены вашей семьи обычно делаете в воскресенье утром? Что вы делаете сейчас?
I usually watch TV on Sunday morning but today I am doing my homework. My mother usually cleans the flat on Sunday morning but she is watering flowers. My father usually reads a book on Sunday morning but today he is listening to music.
• 69. Правда или ложь. Исправьте неправильные предложения.
1. F — Christmas is an important winter holiday for the British.
2. T
3. T
4. T
5. T
6. F — Christmas dinner consists of a roast turkey with carrots and potatoes and Christmas pudding.
• 70. Посмотрите на картинки в упр. № 68. Найдите предложения в тексте, которые соответствуют картинкам.
1. A lot of people come to enjoy Christmas tree.
2. A lot of people skate.
3. Group of people performs Christmas songs in the streets.
4. People usually decorate their trees on Christmas Eve.
5. Christmas dinner consists of a roast turkey with carrots and potatoes and Christmas pudding.
• 72. Что вы скажете в подобной ситуации? Соедините ситуации и соответствующие фразы.
You phone your English friend on the 25th of December. — Merry Christmas!
Your friend asks: “How are you?” — I’m fine, thanks. You pushed somebody by accident. — I’m sorry.
You are at your friend’s birthday party. — Happy Birthday to you!
Your friend is going to take an exam. — Good luck!
Your friend is going to visit London. — Have a nice trip! You friend is ill. — Get well soon!
You meet your friend on the 31st of December. — Happy New Year!
• 74. Посмотрите на картинку. Что члены семьи делают в канун рождества? Дополните предложения.
1. Mr. Wooding and his son are decorating a New Year tree.
2. Mrs. Wooding is cooking dinner.
3. The little girl is writing a letter to Santa.
4. The grandfather is taking a photo.
5. Grandmother is taking by the phone.
6. The dog is watching TV.
7. The cat is sleeping.
• 75. Прочитайте письмо Джулии и ответьте на вопросы.
1. Кто приедет к Джулии и ее семье на рождество?
A lot of Julia’s relatives are coming to stay with Julia and her family over Christmas.
2. Что Джулия собирается делать на следующей неделе?
Julia is going to clean her room and go shopping.
3. Что Джулия собирается подарить ее маленькой племяннице?
Julia is going to give her a teddy bear.
4. Какая погода в декабре в Лондоне?
It is cold and windy.
• 77. Прочитайте диалог и скажите, у кого каникулы длиной в 11 месяцев.
Ded Moroz has an 11-month holiday.
• 78. Ответьте на вопросы.
1. Когда британцы отмечают рождество?
British people celebrate Christmas on the 25 of December.
2. Почему британские дети встают рано на рождество?
British children are waiting for presents.
3. Какое еще существует имя у Сайты Клауса?
Father Christmas.
4. Где живет Санта Клаус? А где Дед Мороз?
Santa Claus lives in the North Pole. Ded Moroz lives in Velikiy Ustyug.
5. Куда Санта Клаус и Дед Мороз кладут подарки для детей?
Santa Claus puts presents into the stockings. Ded Moroz puts presents under the New Year tree.
6. Что Санта Клаус находит в домах?
Santa Claus finds milk and biscuits.
7. Санта Клаус и Дед Мороз усердно работают в декабре. Что они делают?
Yes, they do. They bring presents to each and every house.
• 79. Составьте фразы и переведите их. Используйте в своих предложениях.
Tomorrow I will leave the country for London.
Why did he leave the party so soon?
I would like to watch another film.
• 80. Посмотрите на картинки и скажите, что Дед Мороз и Санта Клаус делают.
Father Christmas is reading letters.
Father Christmas is going to give presents.
Father Christmas is playing with a puzzle.
Ded Moroz is searching the Internet.
Ded Moroz is writing a letter.
Ded Moroz is talking with Snegurochka.