Поурочные разработки по английскому языку 3 класс к УМК Н.И. Быковой - 2016
Modular Test 1 - SCHOOL DAYS
Цель: провести итоговый контроль материала модуля 1.
Оборудование: сборник контрольных заданий.
Ход урока
- Организационный момент
— Hello, children! (Hello!)
— How are you? (Fine, thanks.)
- II.Актуализация знаний
Проверка домашнего задания
(Дети вместе с учителем проверяют ответы в упр. 1 (с. 10), а затем читают мини-диалоги в парах. Учитель заранее пишет текст из упр. 3 (с. 11) на доске, чтобы ученики могли проверить свои ответы.)
III. Постановка целей урока
Сегодня вы узнаете, насколько хорошо вы усвоили пройденный материал. Для этого вы выполните проверочную работу.
- Работа по теме урока
Выполнение проверочной работы
(Дети выполняют проверочную работу № 1 из сборника контрольных заданий Spotlight Test Booklet 3. Учитель также может предложить ученикам контрольные задания, приведенные ниже (2 варианта).)
Вариант 1
- Write school items.
Example: nре — pen.
1) colsho abg
2) rbeubr
3) lreru
4) cnilep
5) okob
- Read and complete. Then write the number.
Example: e_ev_n — eleven 11.
1) f_u_ _een
2)_ e i_ _teen
3)_ t_ _nt_
4)_ f_f_een
5)_ tw_l_ _
- Write the short form.
Example. Hi, I am Kate. — Hi, I’m Kate.
1) What is your favourite subject?
2) They are eleven.
3) It is his classroom.
4) You are in year 3 at school.
5) She is a ballerina.
- Read and choose.
Example. Hello, Maya!
- a) I’m fine. Thanks.
- b) Hi, Lulu!
1) What’s your name?
- a) My name’s Tim.
- b) Hello, Tim.
2) How old are you?
- a) I’m nine.
- b) I’m in year 5.
3) What’s your favourite subject?
- a) We have Maths.
- b) I like Music.
4) What’s this?
- a) This is Paco.
- b) It’s a school bag.
Keys:
- 1) school bag; 2) rubber; 3) ruler; 4) pencil; 5) book.
- 1) fourteen 14; 2) eighteen 18; 3) twenty 20; 4) fifteen 15; 5) twelve 12.
- 1) What’s your favourite subject? 2) They’re eleven. 3) It’s his classroom. 4) You’re in year 3 at school. 5) She’s a ballerina.
- 1a; 2a; 3b; 4b.
Вариант 2
- Write school items.
Example: okbo — book.
1) cpieln asce
2) brebur
3) urlre
4) oshloc
5) epn
- Read and complete. Then write the number.
Example: tw_l_ _ — twelve 12.
1) t_i_teen
2) _ev_nteen
3) s_ _teen
4) _i_ _teen
5) e_ev_n
- Write the short form.
Example. Her name is Maya. — Her name’s Maya.
1) What is your name?
2) You are twelve.
3) It is my school.
4) He is very nice!
5) I am in year 4 at school.
- Read and choose.
Example. Hello, Maya!
- a) I’m fine. Thanks.
- b) Hi, Lulu!
1) How are you?
- a) My name’s Maya.
- b) I’m fine. Thanks.
2) What year are you in at school?
- a) I’m in year 3.
- b) I’m ten.
3) What’s your favourite subject?
- a) I like English.
- b) We have PE.
4) What’s this?
- a) It’s a red pen.
- b) It’s yellow.
Keys:
- 1) pencil case; 2) rubber; 3) ruler; 4) school; 5) pen.
- 1) thirteen 13; 2) seventeen 17; 3) sixteen 16; 4) nineteen 19; 5) eleven 11.
- 1) What’s your name? 2) You’re twelve. 3) It’s my school. 4) He’s very nice! 5) I’m in year 4 at school.
- 1b; 2a; 3a; 4a.
- Подведениеитогов урока
(Учитель оценивает деятельность учащихся на уроке.)
— We’ll finish for today. Goodbye! (Goodbye!)
Примечание. Учитель может предложить детям выполнить часть упражнений или все упражнения для данного модуля на с. 21 в “Языковом портфеле” (Му Language Portfolio).