Поурочные разработки по английскому языку 3 класс
Лексика классного обихода - ПРИЛОЖЕНИЯ
Put your things away. |
Уберите посторонние вещи. |
I’m waiting for you to be quiet. |
Я жду, когда вы успокоитесь. |
Pass me the register. |
Дайте мне журнал. |
I shall mark the register. |
Я отмечу присутствующих. |
I’ll call the register. |
Я сделаю перекличку. |
Stand up as I call out your name. |
Прошу вставать, когда называю ваше имя. |
Is everyone here? |
Все ли присутствуют? |
Is everyone missing / absent / away? |
Кто-нибудь отсутствует? |
Why are you late? |
Почему ты опаздываешь? |
You must come to lessons on time. / You must be on time for lessons. |
Вы не должны опаздывать. |
Let’s start now. |
Начнем урок. |
Is everybody ready to start? |
Все готовы? |
I hope you are all ready for your English lesson. |
Надеюсь, вы все готовы к уроку английского языка. |
You may sit and look on for a while. |
Пока посидите и просто послушайте. |
Anybody feels like speaking? |
Есть желающие высказаться? |
Who will be the first to speak today? |
Кто сегодня начнет наш разговор? |
Who will do the talking? |
Кто будет говорить? |
I’d like to have your opinion. |
Мне хотелось бы узнать ваше мнение. |
Start then. |
Начинайте. |
Draw a line in the middle of the board. |
Разделите доску на две части. |
Get ready for writing, please. |
Приготовьтесь писать. |
Put the words in columns. |
Разделите слова по столбикам. |
One copy for two. |
Один на двоих. |
Put up your hands. |
Поднимите руки. |
Write carefully! |
Пишите аккуратно. |
Too slow! |
Очень медленно. |
That’s better. |
Лучше. |
Keep your books open. |
Держите книги открытыми. |
Face the class. |
Повернитесь к классу. |
I don’t quite get you. |
Я вас совсем не понимаю. |
Let’s go to that again. |
Давайте попробуем еще раз. |
Take over from Ann. |
Продолжай за Аней. |
Who is the next to speak? |
Кто следующий? |
Why don’t you join us? |
Почему вы не принимаете участие? |
Go on from where we stopped. |
Продолжай с того места, где мы остановились. |
Are there any other versions to be heard? |
Может быть, есть другие варианты? |
Read one sentence each. |
По одному предложению каждому. |
Read the whole sentence through again. |
Прочитайте все предложение снова. |
You must do a lot of reading. |
Вы должны много читать. |
Start a new line. |
Пишите с красной строки. |
It’s all one word. |
Это слово пишется слитно. |
Let’s write up the new words on the blackboard. |
Напишите новые слова на доске. |
Write it down in your exercise books. |
Запишите это в тетради. |
Leave some space. |
Оставьте свободное место. |
Write the date in the top right-hand comer. |
Напишите дату в верхнем правом углу. |
Start a new page. |
Пишите на новой странице. |
Don’t write in the margin. |
Не пишите на полях. |
Copy this down from the board. |
Спишите это с доски. |
Do it in the rough first. |
Сначала пишите на черновике. |
Back to your places. |
Вернитесь на свои места. |
Stay where you are. |
Оставайтесь на своих местах. |
For homework you are to read chapter 10. |
Дома прочитайте десятую главу. |
That’s a five-minute break. |
Перерыв 5 минут. |
Come and see me during the break. |
Подойдите ко мне в перерыве. |
Get your things together. |
Можете собираться. |
Let in some fresh air for the next class. |
Проветрите кабинет к следующему уроку. |
No help, please. / Don’t whisper the answer. |
Прекратите подсказывать. |
Take out a sheet of paper. |
Приготовьте бумагу. |
Choose a question-card. |
Возьмите билет. |
No copying from Pete, please. / Don’t peep at Peter’s paper. |
Не списывай у Пети. |
Keep your books closed. |
Книги должны быть закрытыми. |
Don’t look at the answer. |
Не подсматривайте в ответ. |
Take your time. / Don’t rush. |
Не спешите. |
Try again. / Have another try. |
Попробуйте еще раз. |
That’s more like it. / That’s better. |
Это уже лучше. |
I’m not happy about your answer. |
Мне не нравится твой ответ. |
You have mixed the tenses. |
Ты перепутал времена. |
That’s not a very good start. |
Начало не очень удачное. |
Don’t talk. / Silence, please. |
Не разговаривайте. |
Don’t make such a noise. / Not so much noise, please. |
Не шумите. |
Could I have your attention, please? |
Минуточку внимания. |
This is the last time I tell you. |
Предупреждаю вас в последний раз. |
Shut your books. |
Закройте учебники. |
Put your hands up if you know the answer. |
Поднимайте руки, если знаете ответ. |
Repeat what you said. |
Повторите, что вы сказали. |
Tidy your desk, will you? |
Наведите порядок на парте. |
Please, stand up when I call your name. |
Вставайте, когда я буду называть ваши фамилии. |
How many people are absent? |
Сколько человек отсутствует? |
Do you have a good reason for having missed my class? |
Ты пропустил мой урок по уважительной причине? |
Will you change places with Kate? |
Поменяйся местами с Катей. |
Let’s work again on this sound. / Let’s do some more work on this sound. |
Давайте повторим этот звук. |
Now I want you to listen to how I pronounce this sound. |
Теперь послушайте, как я произношу этот звук. |
You must practise this sound at home. |
Вы должны поработать над этим звуком дома. |
We’ll-spend today’s lesson preparing for a test. |
Сегодня мы посвятим урок подготовке к контрольной работе. |
Let’s revise the material we’ve done this year. / Let’s go over the material we discussed last week. |
Начнем с повторения пройденного материала. |
That isn’t quite right. / You’ve got it wrong. |
Это неправильно. |
You’ve said it without thinking. |
Ты сказал это наугад. |
I’ll give you a lower mark. |
Я снижу тебе оценку. |
You haven’t prepared your homework properly. |
Ты не готов к уроку. |
I’ll ask you again tomorrow. |
Я завтра спрошу тебя снова. |
You worked well during the lesson. |
Ты активно работал на уроке. |
And now it’s time to practise today's vocabulary. |
Теперь закрепим лексику сегодняшнего урока. |
Let’s move on to the reading of the text. / Let's go on to the reading of the text. |
Перейдем к чтению текста. |
Will you get out your books? / Will you take out your books? |
Достаньте книги. |
Read page 19. |
Читайте на с. 19. |
Read the text up to the page 20. |
Читайте текст до с. 20. |
Follow in your books while he is reading. |
Он будет читать, а вы следите по своим книгам. |
Look at your books. |
Посмотрите в свои книги. |
Listen carefully. |
Слушайте внимательно. |
Pay attention, will you? |
Будьте внимательны. Не отвлекайтесь. |
Will you read a little faster? |
Читай быстрее. |
You should try to read aloud every’ day. |
Гебе следует читать вслух каждый день. |
Put your books away. |
Уберите книги. |
Pay attention to what he is writing on the blackboard. |
Смотрите, что он пишет на доске. |
Have you forgotten your exercise book? |
Ты забыл тетрадь дома? |
Who has a spare exercise book to give him? |
У кого есть лишняя тетрадь? |
Can you try and write tidily? |
Пиши аккуратно. |
Number your sentences. |
Пронумеруйте свои предложения. |
Don’t forget the word order. / Be careful with the word order. |
Соблюдайте правильный порядок слов. |
Have you done the exercise yet? |
Вы уже сделали это упражнение? |
Will you collect the exercise books, please? |
Соберите тетради. |
Can you give out the exercise books, please? |
Раздайте тетради. |
Let’s go over your mistakes. |
Давайте проанализируем ваши ошибки. |
That was a bad mistake. / That was a serious mistake. |
Это грубая ошибка. |
Can you give this story a title? |
Придумайте название к рассказу. |
Keep as close to the original as you can, please. |
Пересказывайте близко к тексту. |
Let’s act out the dialogue. |
Давайте разыграем этот диалог. |
And now change roles. |
А теперь поменяйтесь ролями. |
Who wants to recite a poem by heart? |
Кто хочет прочитать стихотворение наизусть? |
Read the title first, will you? |
Сначала прочитай заглавие. |
Read it with a bit of feeling. / Put some expression into it. |
Читай с выражением. |
And now all together. |
А теперь хором. |
Will you help me to put up the picture? |
Помогите мне повесить эту картинку. |
What makes you think so? / What is your reason for thinking so? |
Приведи свои доводы. |
The bell has gone. |
Звонок уже прозвенел. |
1 want you to finish the work by Monday. |
Закончите эту работу к понедельнику. |
Try and do your homework by yourself. |
Постарайся сделать это задание самостоятельно. |
Look up the new words in the vocabulary. |
Найдите значение новых слов в словаре. |
Write out the new words. |
Выпишите незнакомые слова. |
Do exercise 8 on page 89. |
Выполните упр. 8 на с. 89. |
Do exercise 3 in writing. / Exercise 3 is to be written. |
Выполните упр. 3 письменно. |
Write the answers to the questions. |
Напишите ответы на вопросы. |
Read the passage on page 23 right to the end. |
Прочитайте отрывок на с. 23 до конца. |
I want you to write down your homework. |
Запишите домашнее задание. |
Point at the window. |
Укажите на окно. |
Hold hands. |
Возьмитесь за руки. |
Split into pairs. / Divide into pairs. |
Разбейтесь на пары. |
Form a row. / Form a line. |
Постройтесь в ряд. |
Let’s play our game. |
Давайте сыграем в нашу игру. |
Please put the chair back in its place. |
Поставьте стул на место. |
Will you take the picture down? |
Снимите картину. |
If you brought any picture from home, hold them up. |
Если вы принесли картинки из дома, поднимите их. |
Write this word in pencil. |
Напишите это слово карандашом. |
Write this word with a capital letter. |
Напишите это слово с большой буквы. |
That’s all we have time for. |
Больше времени у нас нет. |
That’ll do for today. |
На сегодня достаточно. |
That brings us to the end. |
На этом закончим. |
That’s all for today. |
На сегодня все. |
I need your help. / Help me, please. |
Помогите мне. |
Till tomorrow. |
До завтра. |